Workshop en Concert 7 april 2018

Op zaterdag 7 april 2018 vond overdag een workshop plaats en ‘s avonds een concert.

Tijdens de workshop van 10 hr tot ongeveer 14 hr werden 7 stukken gerepeteerd, die ‘s avonds werden uitgevoerd bij het concert.
De workshop heette ‘Meespelen met Wilhelmina’. Het fanfare korps werd uitgebreid met 10 extra spelers die uitgenodigd waren of zich aangemeld hadden, met de bedoeling om kennis te maken met de fanfare. Hopenlijk houdt Wilhelmina hier nog nieuwe leden aan over.

De extra spelers waren:

• Ghislaine Vincent – sopraansax
  • Gerrit Gerritsen – hoorn
  • Baukje Osinga – saxophoon
  • Henk Castelijns – euphonium
  • Hennie Munsters – bes bas
  • Els Spooren – klarinet
  • Regien van Beekveld – klarinet
  • Perry van Schaijk – tenorsaxophoon
  • Hanneke Plugers – percussie
  • Jos van Itegem – percussie.

Locatie: Johanneskerk, Mercuriuslaan 1c, Eindhoven.

Het programma bestond voornamelijk uit film-muziek. De stukken werden mondeling toegelicht en ingeleid door Rudi van Dijk.

• Little Song – Jean-Pierre Haeck
  • The Rock – Smith/Zimmer/Williams, arr. John Glenesk Mortimer  (solo Ghislaine Vincent)
  • Crimson Tide  – Hans Zimmer, arr. Erik Rozendom  (solo Duco van den Akker)
  • The Lord of the Rings –  Johan de Meij / arr. Paul Lavender  (solo Duco van den Akker)
  • Pocahontas – Alan Menken / arr. André Waignein
  • The Lion King – Elton John/Hans Zimmer, arr. Hans v.d. Heide
  • The Eagles in Concert – arr. Ron Sebregts

Meer foto’s zijn hier te vinden: link.

Collage

De poster met de uitnodiging om mee te spelen:

MeespelenMetWilhelmina7april2018

Tekst van de oorsponkelijke aankondiging:

Op zaterdag 7 april a.s. organiseert Muziekvereniging Wilhelmina Eindhoven een workshop onder de titel “Meespelen met Wilhelmina”

Iedereen die een muziekinstrument bespeelt wordt uitgenodigd om op die dag een aantal muziekstukken in te studeren en die ‘s avonds ten gehore te brengen, samen met de vaste leden van het symfonisch fanfareorkest Wilhelmina.

Alle instrumenten zijn welkom, behalve toetsinstrumenten en gitaren. Verder is er plaats voor zowel de standaard blaas- en percussie-instrumenten van een fanfare als voor andere blaasinstrumenten. Ook voor bespelers van strijkinstrumenten is deelname mogelijk.

Deelname is mogelijk vanaf niveau A. Er is geen leeftijdsgrens.

Op 7 april zal gedurende de ochtend en gedurende de middag in klein groepsverband worden gerepeteerd aan een drietal muziekstukken met als thema: “musical en film”. Later op de middag vindt een generale repetitie plaats waarbij voor het eerst het voltallige orkest bij elkaar komt. Workshop van 10 -15.30 hr

’s Avonds zullen de ingestudeerde stukken worden uitgevoerd als onderdeel van het voorjaarsconcert van fanfareorkest Wilhelmina. Start uitvoering: 20 hr.

Doel van deze workshop is kennismaking met de wereld van het fanfare orkest en zelf ervaren hoe boeiend en gevarieerd deze wereld is.” Wilhelmina” is het enige fanfareorkest in Eindhoven en is bekend door de jaarlijkse muzikale bijdrage tijdens de dodenherdenking op 4 mei en door de organisatie van de jaarlijkse Meezingkerst in het Muziekgebouw Eindhoven. Daarnaast organiseert het orkest diverse concerten.

De workshop vindt plaats in de Johanneskerk, Mercuriuslaan 1b, Eindhoven..

Voor deelname aan de workshop wordt een bijdrage gevraagd van E 10,-. Hiervoor krijgt u tijdens de lunchpauze soep en broodjes èn een onvergetelijke muzikale ervaring. Bladmuziek zal tijdig worden toegestuurd.

Aanmelding kan door een mailtje te sturen naar het secretariaat van de vereniging: secretariaat@muziekverenigingwilhelminaeindhoven.nl

U ontvangt dan nader bericht.