Volkskerstzang 2016

Live kerstmuziek en zang met Opera Familia, Popkoor Sway en Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven tijdens “60e Volkskerstzang” jubileum uitvoering in Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven

Op zondag 18 december om 20.15 uur vond voor de 60e keer de jubileumuitvoering van het “Volkskerstzang” evenement plaats in de grote zaal van het Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven. Een muzikaal evenement waarin de bezoekers, zowel jong als oud, gezellig meezongen met gevarieerde klassieke en moderne kerstliederen. Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven begeleidde de samenzang en liett enkele kerstnummers horen. Verder werkten mee: Opera Familia (bekend van Hollands Got Talent) en popkoor Sway uit Eindhoven. Men kwam in de kerststemming tijdens deze onvergetelijke avond. Deze jubileum ervaring mocht niet gemist worden!

Zang, livemuziek en gezellig samenzijn staan al jarenlang succesvol centraal tijdens dit muzikale evenement. Het programma was dit jaar verrassend en vernieuwend. Dankzij sponsoring was een lage toegangsprijs mogelijk.

Samen zingen en muziek maken

Naast de samenzang kon men genieten van optredens van:

Opera Famila: Vader Paul, moeder Carla en dochter Belinda vormen samen Opera Familia. De muziek en stijl van opera Familia werd het best omschreven tijdens hun tournee afgelopen zomer in Italië. Opera Familia werd in één adem genoemd met Il Divo en het Italiaanse publiek benoemde hen na ieder concert als de vocale versie van André Rieu. Na de grote doorbraak via RTL4 (Hollands Got Talent) in 2011, volgde voor Opera Familia een periode van theatertournee’s, een met goud bekroonde CD, TV specials en meerdere awards. Nog altijd staan ze op zowel nationale als internationale podia

Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven begeleidde dit jaar voor de 60e keer de zang en liet enkele kerstnummers horen. De 92-jarige Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven is een fanfare en speelt onder leiding van dirigent Roger Cobben in de 1e divisie van de KNMO. De fanfare is initiatiefnemer en organisator van het “Volkskerstzang” evenement . De vernieuwende jubileumuitvoering “90 Tinten Koper” is in 2014 lovend ontvangen door de bezoekers.

Popkoor Sway is een groep van 20 enthousiaste zangers met 5 muzikanten.

Meer informatie over Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven: www.muziekverenigingwilhelminaeindhoven.nl of via contactpersonen mevrouw R. Schoofs, telefoonnummer 06 – 22 51 23 94 of de heer T.G. Zijlman, telefoonnummer 06-21182403 van Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven

1. A Christmas Celebration (Wilhelmina)
  2. Vijf Intrada’s: nr. 4: Intrada voor Kerst (Wilhelmina)
  3. Komt allen tezamen 3x (Wilhelmina, allen)