Volkskerstzang 2011

Zondagavond 18 december 2011 werd de 55ste Volkskerstzang gehouden in Muziekcentrum Frits Philips in Eindhoven. Muziekvereniging "Wilhelmina" stond onder leiding van Roger Cobben.

Muzikale medewerking werd verleend door:

• Alma Nieto (bekend van 'The Voice of Holland'
  • Philips' Philharmonisch koor, voor deze gelegenheid o.l.v. Roger Cobben
  • Werner van Gool, vleugel.

Alma Nieto

Geboren in Den Haag, heeft deze zeer getalenteerde zangeres van half Spaanse afkomst de internationale podia veroverd met haar mix van Spaanse en Engelse muziek van ballads tot swing dance classics. Alma heeft zichzelf een succesvolle carrière bezorgd in de artiestenwereld.

Alma, Spaans voor “ziel”, is door de Amerikaanse producer/componist Tom Salisbury — bekend van onder andere artiesten als The Pointer Sisters, Van Morrison en Natalie Cole — ontdekt voor een groter publiek. Zingen doet Alma, mede door haar muzikale familie, al van kleins af aan, maar haar carrière begon op haar 16e pas echt. In 1994 bereikte Alma de tweede plaats met het nummer “Hijo de la Luna”, tijdens de finale van de Hennie Huisman Soundmixshow. Mede door deze show kreeg Alma de vrouwelijke hoofdrol in de bekende dinnershow van Frank Wentink aangeboden. Dit was slechts de eerste van de dinnershows die later volgden, zoals: Dinner Show 2000 (1999-2001), Dinner Show of the Centuries (2001-2002) en de Zonnebloem Theater Show (2004-2005). Naast deze shows was zij wekelijks te zien in de tv-show “het gevoel van” waar zij op fantastische wijze de grote hits uit de jaren 60, 70 en 80 ten gehore bracht naast presentatrice Marjolein Keuning. In 1998 kwam de zangeres in contact met het beroemde Rosenberg Trio, met wie zij een tv-special had en 2 liedjes voor haar album Noches Calientes heeft gemaakt.

Van 2001-2002 ging Alma op reis met het bekende Malando orkest. Zij heeft haar stem wekelijks in België en Nederland laten horen. Alma zingt op de mooiste evenementen in binnen- en buitenland. Zo zingt zij regelmatig voor leden van het koninklijk huis (zoals bij de opening met koningin Beatrix van het instituut NHTV voor internationaal hoger onderwijs) of heeft een optreden tijdens de opening van de Cricket Games in India (met een tv-publiek van meer dan 250 miljoen kijkers), een duet met Richard Marx op een buitenlandse bruiloft en 80 meter hoog vliegend over het Loosduinse stadsdeelkantoor. Door haar “roots” en de veelvuldige muzikale contacten is Alma de laatste jaren de stem van het grootste radiostation van Spanje “los 40 principales” dat in heel Spanje en stukken van Zuid-Amerika te horen is. In 2010 nam zij deel aan het tv programma “The Voice of Holland”.

Philips’ Philharmonisch Koor

Het Philips’ Philharmonisch Koor (PPK) is een gemengd koor bestaande uit circa 70 goedgeschoolde, enthousiaste zangers. Per jaar neemt het PPK in samenwerking met orkesten, dirigenten en vocale solisten deel aan 3-5 concerten of concertseries. Het koor staat onder leiding van dirigent Béni Csillag. Repetitor is Mark van Platen. Traditioneel werkt het PPK al sinds 1948 mee aan de jaarlijkse uitvoeringen van de Matthäus Passion van J.S. Bach in Eindhoven in samenwerking met Het Brabants Orkest (HBO), een voorname instrumentale partner.
Met begeleiding van het fanfareorkest van Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven wordt tijdens de volkskerstzang door een volle zaal meegezongen met onze welbekende kerstliederen: Stille Nacht, Nu sijt wellekome, Ere zij God en vele andere liederen uit onze traditionele kerstsfeer. Recht uit het hart gezongen. Het Philips’ Philharmonisch Koor verzorgt een bijdrage van kerstliederen uit de Britse en Nederlandse traditie.

1. Welkom door de voorzitter van Muziekvereniging "Wilhelmina"
2. Muziekvereniging "Wilhelmina": Intrada - Fanfare for Christmas
3. Samenzang: Komt allen tezamen
4. Philips' Philharmonisch Koor:

•  God rest you merry gentlemen
  •   A babe is born
  •   Stille Nacht

5. Samenzang: Nu zijt wellekome
6. Muziekvereniging "Wilhelmina": A Swinkling Christmas
7. Samenzang: Er is een roos ontloken
8. Alma Nieto:

• Holy night
  • Have yourself a merry little Xmas
  • Winter wonderland
  • Sleigh ride together with you

9. Samenzang: De herdertjes lagen bij nachte
10. Kerstevangelie lezing: Lucas 2:1-7
11. Samenzang: Stille nacht, heilige nacht
12. Kerstevangelie lezing: Lucas 2:8-14
13. Samenzang: Gloria in Excelsis Deo
14. Kerstevangelie lezing: Lucas 2: 15-20
15. Samenzang: Hoor de engelen zingen d' eer
16. Samenzang: Midden in de winternacht
17. Philips' Philipharmonisch Koor:

• Hark, the herald
  • Sir Christemas
  • Ding Dong

18. Samenzang: Er is een kindeke geboren
19. Alma Nieto:

• The Christmas song
  • It's the most wonderful time of the year
  • Silent Night
  • Last Christmas

20. Samenzang: Mary's Boychild
21. Muziekvereniging "Wilhelmina": A Christmas Dance Party
22. Samenzang: Ere zij God.
23. Philips' Philharmonishc Koor / Muziekvereniging "Wilhelmina": Hallelujah
24. Afscheid