Najaarsconcert 2017

Najaarsconcert Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven m.m.v. The Juggets Jazzband uit Tilburg op 25 november om 20.00 uur in Johanneskerk, Mercuriuslaan 1C in Eindhoven. Gratis toegang.

Op zaterdag 25 november 2017 gaf Muziekvereniging “Wilhelmina”Eindhoven een gezamenlijk concert met The Juggets Jazzband. Deze uit Tilburg afkomstige band beoefent de dixielandmuziek. Vanwege de reputatie van Tilburg als Kruikenzeikersstad noemden zij zichzelf The Juggets Jazzband. Aardige bijkomstigheid van de naam ‘jug’ is dat er in de vroege dagen van de jazz, als voorloper op de blaasbas, vaak op een kruik (jug) geblazen werd ter ondersteuning van het ritme! Op de website http://thejuggets.nl leest u meer over deze jazzband.

Het was een gevarieerd concert met een mix van jazz/dixieland en modern populair. De toegang was gratis Het concert begon om 20.00 uur in de Johanneskerk, Mercuriuslaan 1C in Endhoven.

Tijdens het concert werden twee leden gehuldigd: Jantje Melein (25 jaar lid) en Pieter Reen (60 jaar lid (!) en 70 jaar lid van de muziekbond KNMO).
Meer foto’s: zie beneden en klik op link. (met dank aan fotograaf: Gerrit Wouters).

Huldiging20171125

Juggets Jazzband Tilburg

Muziekvereniging Wilhelmina Eindhoven

1. Wilhelmina: Little Song – Jean-Pierre Haeck
2. Wilhelmina: Dimitri – Rodney Newton, arr. Jos Stoffels. Solo Jantje Melein
3. Wilhelmina: Morning Star Variations, Bert Appermont
4. Juggets Jazzband met diverse nummers
5. Pauze
6. Juggets Jazzband met diverse nummeres
7. Wilhelmina: Serenade, Sigmund Romberg, arr. Luc Vertommen. Solo Martien van Beekveld.
8. Wilhelmina: Concordia – Eric Swiggers
9. Wilhelmina: Tercio de Quites – Rafael Taléns