Meezingkerstfeest 2018

Live kerstmuziek en zang met Andrea Frèrejean, Eindhovense Koorvereniging “de Toonkunst”, Zanggroep “Dirk” en Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven tijdens het  62ste Meezingkerstfeest in Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven op 16 december om 14.30 uur. Dit jaar voor het eerst een Matineeuitvoering! De kaartverkoop is nu gestart.

Op zondag 16 december om 14.30 uur vindt voor de 62ste keer de uitvoering van het “Meezingkerstfeest” evenement plaats in de grote zaal van het Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven. Een muzikaal evenement met dit jaar vooral lokale artiesten waarin de bezoekers, zowel jong als oud, gezellig meezingen met gevarieerde klassieke en moderne kerstliederen. Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven begeleidt de samenzang en laat enkele kerstnummers horen. Verder werken mee  soliste Andrea Frèrejean en de  Eindhovense Koorvereniging “de Toonkunst”.  In de foyer wordt u toegezongen door Zanggroep “Dirk”. Kom in de kerststemming tijdens deze onvergetelijke avond. Deze ervaring mag u niet missen!

Flyer-MZK2018

Bestel nu uw kaarten. Klik hier.

Zang, livemuziek en gezellig samenzijn staan al jarenlang succesvol centraal tijdens dit muzikale evenement. Het programma is dit jaar weer verrassend en vernieuwend. Wilt u ook eens met anderen uit Eindhoven en omstreken de kerstweek beginnen? Bestel dan snel uw kaarten. Kaartverkoop aan de kassa van het Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven à € 12,50 (inclusief 1 consumptie), telefoon 040 – 244 20 20 of via www.muziekgebouweindhoven.nl. Dankzij sponsoring is deze lage toegangsprijs mogelijk. Voor kinderen tot 12 jaar is de toegang gratis!

Samen zingen en muziek maken.

Naast de samenzang kunt u genieten van optredens van:

Andrea Frèrejean: haar eerste zanglessen kreeg ze van J. van den Broek met de bedoeling om aangenomen te worden aan het conservatorium. Afgelopen jaar studeerde Andrea af aan het conservatorium van Tilburg waar zij les had van Margriet van Reisen en werd ondersteund door Carmelo Caruso. In september is ze in Tilburg aan de master begonnen. Naast haar studie is ze regelmatig gastsoliste bij verschillende koren in de regio. Andrea heeft onder andere deel mogen nemen aan missen en requiems van Duruflé, Faure, Gounod, Pärt, Webber, White en Mozart. In concertvorm bracht zij aria’s uit diverse opera’s, onder andere uit La Forza del destino, La bohème, die Fledermaus, Dido and Aeneas, Otello en Adriana Lecouvreu.

Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven begeleidt dit jaar voor de 62ste keer de zang en laat enkele kerstnummers horen. De 94-jarige Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven is een fanfare en speelt onder leiding van haar dirigent Roger Cobben in de 2de divisie van de KNMO. De fanfare is initiatiefnemer en organisator van het Meezingkerstfeest.

Eindhovense Koorverenging  “De Toonkunst”:  De Toonkunst is het oudste gemengd koor van Eindhoven. Het koor telt ca. 70 enthousiaste leden van gevarieerde leeftijd.. Kenners rekenen het koor tot de betere amateurkoren van Zuid-Nederland. Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=FQHmmcSvTmA

Meer informatie over Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven: www.muziekverenigingwilhelminaeindhoven.nl of via contactpersonen de heer T.G. Zijlman, telefoonnummer (06) 21 18 24 03 of de heer B. Ter Horst (06) 81 34 21 02 van Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven.

De Toonkunst - Muziekvereniging Wilhelmina - Andrea Frèrejean

De Toonkunst – Muziekvereniging Wilhelmina – Andrea Frèrejean