Meezingkerstfeest 2017

Live kerstmuziek en zang met Simone van den Eertwegh, Anouk Scheepens, het Kempenkoor Veldhoven, zanggroep ‘Dirk’  en Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven tijdens het “61ste Meezingkerstfeest in Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven op 17 december 2017 om 20.15 uur.

Op zondag 17 december 2017 om 20.15 uur vond voor de 61ste keer de uitvoering van het “Meezingkerstfeest” evenement plaats in de grote zaal van het Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven. Een muzikaal evenement met dit keer vooral lokale artiesten waarin de bezoekers, zowel jong als oud, gezellig meezongen met gevarieerde klassieke en moderne kerstliederen. Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven begeleidde de samenzang en liet enkele kerstnummers horen. Verder werkten mee: Simone van den Eertwegh, Anouk Scheepens (bekend van The Voice Kids) en het Kempenkoor Veldhoven en  zanggroep ‘Dirk” uit Eindhoven (zowel in de zaal als in de foyer na afloop).

Samen zingen en muziek maken

Naast de samenzang kon men genieten van optredens van:

Simone van den Eertwegh: Simone hield zich van kinds af aan al bezig met muziek. Geïnspireerd door zangeres Marie-Cécile Moerdijk begon ze rond haar 16de haar stem te ontdekken en te ontwikkelen. Gedreven door haar talent besloot ze zich te gaan richten op een solocarrière en volgde een studie expressieve kleinkunst in Tilburg. In april 2013 stond Simone in de finale van het prestigieuze Concours de la Chanson. Ze won met haar emotionele vertolking van het nummer Va T’En Loin van Gilbert Bécaud De Aanmoedigingsprijs, een van de drie vakjury-prijzen.
Van september 2013 tot en met juni 2015 heeft Simone de Nederlandse theaters aangedaan met haar debuut theaterprogramma ‘Van List tot Heden’. Vanaf september 2017 start haar derde theatertour ‘Kracht’. Zie ook http://simonevandeneertwegh.nl  en een opname op youtube.

Anouk Scheepens    en  Simone van den Eertwegh

Anouk Scheepens (links), Simone van den Eertwegh (rechts)

Kempenkoor Veldhoven: Het Kempenkoor uit Veldhoven is een groot gemengd koor dat bestaat uit zo’n 80 ambitieuze koorleden uit de hele regio. Kenners rekenen het koor tot de betere amateurkoren van Zuid-Nederland. Zie ook een opname op youtube.

Kempenkoor

Interview met Theo Zijlman op Omroep Brabant, op de dag voorafgaande aan het Meezingkerstfeest, ter promotie:

Recensie op Omroep Brabant:

Meer informatie (programma, foto’s) volgt later.