Filmconcert 2012

Gezamenlijk concert van Muziekvereniging Wilhelmina, zanggroep Dirk en soliste Laura ter Horst. Locatie: zaal Christiaan Huygenscollege, Rachmaninovlaan te Eindhoven. Zaterdagavond 31 maart 2012.

Klik hier voor de poster (pdf)

Flyer_filmconcert_20120331

Licht uit spot aan…. (verslag van Ben ter Horst)

Met het thema “Film” werd er met een klassieke zwart witte klok, je weet wel met die schokkerige beelden, om precies 8 uur afgeteld naar 0 en opende de avond met verschillende soundtracks van James Bond.
Hierna nam zanggroep Dirk het over met de feel good movie “The Wiz”. Vervolgens presenteerden beide verenigingen zich aan het publiek. En publiek was er veel: een afgeladen zaal met ruim 160 toehoorders. De zaal was sfeervol ingericht als bioscoop. De geur van popcorn maakte de beleving compleet.
Het programma vervolgde met verschillende film thema’s. Halverwege het eerste blok volgde een rustmoment met het het nummer “Gabriela’s song” uit “As it is in heaven” (voor muziekliefhebbers een aanrader, die film). De zang werd verzorgd door Laura ter Horst. Zij bezorgde menig luisteraar kippenvel, zeker de trotse ouders, die beiden bij Wilhelmina in het orkest spelen.
Zanggroep Dirk vervolgde met onder andere nummers uit “Sister Act 2″. Het blok voor de pauze werd afgesloten met “West Side Story”, een echte klassieker. Toen de laatste gast zijn frisdrank had, was het half uur pauze ook voorbij. De catering had niet gerekend op zoveel bezoekers.
Het tweede deel van de avond vervolgde met nummers variërend van “Les Miserables” tot “Dirty Dancing”, om maar eens het contrast aan te geven. Na de gebruikelijke bedankjes was Abba met “Mama Mia” de toegift, een gezamenlijk nummer van zanggroep Dirk met Wilhelmina. Een einde van een sfeervolle avond die smaakt naar een vervolg.
Kijk dan ook op onze agenda voor een volgend optreden. Steun ons door donateur te worden, dan ontvangt u een volgende keer een uitnodiging voor een van onze concerten em zelfs gratis kaartjes.