Fanfare en Brassband 2008

Zaterdag 23 februari 2008 organiseerde Muziekvereniging "Wilhelmina" Eindhoven een concert in het Christiaan Huygenscollege, Strausslaan 1 in Eindhoven. Behalve het eigen fanfareorkest speelden ook de brassbands “St. Hubertus” uit Herpen en “De Vooruitgang” uit Nuenen.
Zowel een brassband als een fanfare bestaat uit uitsluitend koperblazers. Bij de fanfare nog aangevuld met saxofoons. Bij de brassband wordt het karakter vooral bepaald door het klein koper, met name de cornet. Bij de fanfare gebeurt dit door de veel zachtere bugel en ook door de saxofoon, waardoor een wat omfloerste en melancholieke klank ontstaat.

Het concert begon om 19.30 hr met brassband "De Vooruitgang". Daarna was het de beurt aan "St. Hubertus" uit Herpen, terwijl het concert werd besloten met een optreden van het fanfareorkest van Muziekvereniging "Wilhelmina" Eindhoven.
Alle drie de orkesten kunnen bogen op een lange muzikale traditie. “De Vooruitgang” viert dit jaar het 125-jarig bestaan, ”Wilhelmina werd opgericht in 1924, terwijl “St.Hubertus”, opgericht in 1931. de jongste is uit het gezelschap. Voor liefhebbers van symfonische blaasmuziek een concert waarbij veel te genieten viel.

Solo-spel van Jantje Melein op de eerste bugel.

Ensemble-spel.

Meer foto's: klik hier.