Concert Prijt 9 juli 2017

Op 9 juli 2017 werd een zondagmiddagconcert gegeven bij de Donjon, meubelcentrum Ekkersrijt in Son en Breugel, ter gelegenheid van het 100 jarig jubileum van Prijt Meubelen.
Locatie: op het parkeerplein voor de Donjon, Ekkersrijt 4001, Son en Breugel.
Het concert duurde van 15.30-16.30 hr.

MVWE_20170709_Prijt_02

MVWE_20170709_Prijt_03

Meer foto’s zie link

De programma-onderdelen werden aan elkaar gepraat door Rudi van Dijk.

1: Little Song – Jean-Pierre Haeck
2: Cent Mille Chansons – Michel Magne, arr. Larry Foster
3: Star Wars, John Williams, arr. Steve Sykes
4: Music (was my first love) – John Miles, arr. Philips Sparke (solo Duco van den Akker, trompet)

Toespraak dhr. Paul Prijt

5: To my Country – Bernard Zweers, arr. Johan de Meij
6: Let me entertain you – arr. Don Campbell (solo Ben ter Horst, trombone)
7: Music for Drums, Luc Gistel (solo Ralph Meijer, drums)
8: Instant Concert – Harold L. Walters
9: New York Overture, Kees Vlak

Donjon01

Donjon02
Tekst uit de folder:

Inspirerend zondagmiddagconcert bij de Donjon.

Op zondagmiddag 9 juli aanstaande geeft het Fanfareorkest van Muziekvereniging Wilhelmina Eindhoven een openluchtconcert bij de Donjon op Ekkersrtij in Son. Al sinds de oprichting van Wilhelmina was er een hechte band met het familiebedrijf Prijt en werd er in de beginperiode zelfs in de zaak aan de Frederiklaan zowel vergaderd als gemusiceerd bij bijzondere gelegenheden.

Dit jaar hoopt “De Donjon van Prijt” haar 100 jarig jubileum  te vieren en in het kader daarvan leek het een mooie gedachte deze muzikale relatie weer nieuw leven in te blazen. In de 100 jarige geschiedenis van Prijt loopt, naast de zakelijke meubellijn, niet alleen deze muzikale lijn maar werden 100 jaar geleden op zondag de stoelen ook aan de kant gezet voor een kerkelijke bijeenkomst van bezinning. In die traditie leek het ons aardig om op de zondagmiddag, waarin de zaak normaliter niet open is, een fraai inspirerend concert te laten geven door “Muziekvereniging Wilhelmina”, afgesloten met een kort bezinnend woordje. Daarna bent u van harte uitgenodigd voor een hapje en een drankje. Van harte welkom dus op zondag 9 juli voor dit gratis concert als muzikale opmaat voor ons 100 jarig jubileum!

Geeft u zich graag even op via www.donjon.nl/wilhelmina

Neemt gerust anderen mee.
Met vriendelijke groet,

Namens het team van de Donjon

Paul, Job en Luc Prijt.