Duo concert 14 nov 2015

Duo concert Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven en Eindhovens Seniorenorkest.
Op zaterdag 14 november gaven Muziekvereniging “Wilhelmina“ Eindhoven en het Eindhovens Seniorenorkest een gezamenlijk concert. Het concert vond plaats in het Centrum voor de Kunsten, Pastoor Petersstraat 180 in Eindhoven. Aanvang 20:00 uur.

Concert_14nov2015

6. Gallop

Komische act, verzorgd door onze nieuwe voorzitter Fred Vanderbroeck

Meer foto’s: klik hier

Het Eindhovens Seniorenorkest is in 1983 opgericht en bestaat uit een aantal enthousiaste amateurmuzikanten, die niet meer of niet meer volledig aan het arbeidsproces deelnemen.
Het uit ca. 50 leden bestaande gezelschap vertoont de samenstelling van een harmonie en repeteert overdag. Gemiddeld geven zij één keer per maand een uitvoering.
De leiding is in handen van de ervaren beroepsdirigent, Mari van Gils, die borg staat voor een goed muzikaal peil en een ontspannen sfeer tijdens de orkest repetities.

Eindhovens Seniorenorkest

Seniorenorkest Eindhoven

Eindhoven kent ook een echte fanfare: het fanfareorkest van Muziekvereniging “Wilhelmina” Eindhoven. Opgericht in 1924, nu alweer meer dan 91 jaar geleden. Een periode waarin Philips veel mensen aantrok van buiten de stad, vaak uit het noorden. Fanfare “Wilhelmina” heeft in Eindhoven en wijde omgeving een uitstekende klank.Letterlijk omdat deze fanfare, die alleen koperen blaasinstrumenten heeft, een prachtige klank weet te produceren, die vooral is ontwikkeld door het spelen van koraalmuziek. Figuurlijk omdat de vereniging intussen in de 1e divisie van de Koninklijke Nederlandse Federatie van Muziekverenigingen (KNFM) speelt. Het orkest staat onder leiding van Roger Cobben . Hij is afgestudeerd aan het Maastrichts Conservatorium en is als docent verbonden aan de muziekschool van Maastricht. Als dirigent is hij actief bij meerdere verenigingen in Noord-Brabant en Limburg.

Muziekvereniging " Wilhelmina" Eindhoven

Muziekvereniging ” Wilhelmina” Eindhoven